SAP üzemeltetés

SAP alkalmazások karbantartási feladatai

A megelőző karbantartás keretében vállaljuk a kiírásban szereplő modulok és alkalmazások felügyeletének támogatását, az esetlegesen előforduló hibák megelőzésére. A megelőző feladatokat minden esetben a gyártók ajánlásainak betartásával végezzük.


A meghibásodások kezelése

Hiba észlelésének esetén a BSIS9 vállalja, hogy az SLA-ban megadott reakcióidőn belül felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel és megkezdi a hiba elhárítását. A bejelentéstől számított válaszidőn belül megpróbál megoldást adni a hibára, vagy megjelenik a helyszínen a hiba elhárítására A hiba elhárítása minden esetben az adott szolgáltatás működésének biztosítása a lehetőségekhez mérten maximális hatékonysággal.

Amennyiben a hiba elhárítása csak kerülő megoldással lehetséges, akkor az Ügyféllel egyeztetve választanak az alábbi két megoldás között:

  • Az átmeneti megoldással biztosítják a szolgáltatást annak szolgáltatási idejében. A hiba végleges megoldását olyan időpontra ütemezik, amikor a szolgáltatás kiesése nem kritikus. (szolgáltatási időn kívül)
  • Az Ajánlatkérő külön kérésére és felelősségére a szolgáltatási időn belül folyik a hiba elhárítása az elhárítási időn túl. Ebben az esetben az Ajánlattevőt nem terheli az elhárítási idő túllépése.

Esetenkénti alkalmazás üzemeltetési beavatkozások

  • azonnali hibajavítás (az SAP rendszerben keletkező, informatikai problémát jelentő jelenségek kivizsgálása, megoldási javaslat készítése, segítségnyújtás)
  • rendelésmezők feltöltése
  • állapot vizsgálatok elvégzése
  • teljesítési idő nélküli számla letiltása, folyamatos ellenőrzése
  • tömeges módosítások elvégzése
  • igény esetén segítségnyújtás zárási feladatoknál
  • betöltések
  • állandó, folyamatos közvetett támogatás
  • mentések


A bázisrendszer (BC) üzemeltetésével kapcsolatos feladatok

A Bázis rendszer üzemeltetésénél meg kell különböztetni az alábbi feladatokat:

  • Napi bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
  • Időszakos bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
  • Egyéb, nem időszakos bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
  • Időszakos biztonsági frissítések ellenőrzése


Platform üzemeltetéssel kapcsolatban

  • részvétel az operációs rendszer alapszoftverek installációjában és karbantartásában
  • részvétel a hardver és alapszoftver szállítóval való kapcsolattartásban
  • hálózati kapcsolat karbantartása a szerverek között SAP oldalról
  • támogatás nyújtása az operációs rendszer üzemeltetésében karbantartásában és frissítésében


SAP alkalmazásokhoz kapcsolódó tanácsadás

Tanácsadás keretében a rendszer napi feladatai során felmerülő, hibának nem minősülő események kezelésében segítjük az Ajánlatkérő szakembereit, valamint a rendszer továbbfejlesztésére vonatkozó szaktanácsadással nyújtunk támogatást.

A tanácsadási támogatás feladatai a Ajánlattevő oldaláról:

  • Segítségnyújtás a napi üzemeltetési feladatok elvégzésében
  • Segítségnyújtás a szolgáltatásban foglalt rendszer továbbfejlesztésére

A támogatás módja telefonos, vagy email-en keresztül történő segítségnyújtás, vagy helyszíni konzultáció.