SAP alkalmazások karbantartási feladatai
A megelőző karbantartás keretében vállaljuk a kiírásban szereplő modulok és alkalmazások felügyeletének támogatását, az esetlegesen előforduló hibák megelőzésére. A megelőző feladatokat minden esetben a gyártók ajánlásainak betartásával végezzük.
A meghibásodások kezelése
Hiba észlelésének esetén a BSIS9 vállalja, hogy az SLA-ban megadott reakcióidőn belül felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel és megkezdi a hiba elhárítását. A bejelentéstől számított válaszidőn belül megpróbál megoldást adni a hibára, vagy megjelenik a helyszínen a hiba elhárítására A hiba elhárítása minden esetben az adott szolgáltatás működésének biztosítása a lehetőségekhez mérten maximális hatékonysággal.
Amennyiben a hiba elhárítása csak kerülő megoldással lehetséges, akkor az Ügyféllel egyeztetve választanak az alábbi két megoldás között:
- Az átmeneti megoldással biztosítják a szolgáltatást annak szolgáltatási idejében. A hiba végleges megoldását olyan időpontra ütemezik, amikor a szolgáltatás kiesése nem kritikus. (szolgáltatási időn kívül)
- Az Ajánlatkérő külön kérésére és felelősségére a szolgáltatási időn belül folyik a hiba elhárítása az elhárítási időn túl. Ebben az esetben az Ajánlattevőt nem terheli az elhárítási idő túllépése.
Esetenkénti alkalmazás üzemeltetési beavatkozások
- azonnali hibajavítás (az SAP rendszerben keletkező, informatikai problémát jelentő jelenségek kivizsgálása, megoldási javaslat készítése, segítségnyújtás)
- rendelésmezők feltöltése
- állapot vizsgálatok elvégzése
- teljesítési idő nélküli számla letiltása, folyamatos ellenőrzése
- tömeges módosítások elvégzése
- igény esetén segítségnyújtás zárási feladatoknál
- betöltések
- állandó, folyamatos közvetett támogatás
- mentések
A bázisrendszer (BC) üzemeltetésével kapcsolatos feladatok
A Bázis rendszer üzemeltetésénél meg kell különböztetni az alábbi feladatokat:
- Napi bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
- Időszakos bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
- Egyéb, nem időszakos bázis rendszer üzemeltetési beavatkozások
- Időszakos biztonsági frissítések ellenőrzése
Platform üzemeltetéssel kapcsolatban
- részvétel az operációs rendszer alapszoftverek installációjában és karbantartásában
- részvétel a hardver és alapszoftver szállítóval való kapcsolattartásban
- hálózati kapcsolat karbantartása a szerverek között SAP oldalról
- támogatás nyújtása az operációs rendszer üzemeltetésében karbantartásában és frissítésében
SAP alkalmazásokhoz kapcsolódó tanácsadás
Tanácsadás keretében a rendszer napi feladatai során felmerülő, hibának nem minősülő események kezelésében segítjük az Ajánlatkérő szakembereit, valamint a rendszer továbbfejlesztésére vonatkozó szaktanácsadással nyújtunk támogatást.
A tanácsadási támogatás feladatai a Ajánlattevő oldaláról:
- Segítségnyújtás a napi üzemeltetési feladatok elvégzésében
- Segítségnyújtás a szolgáltatásban foglalt rendszer továbbfejlesztésére
A támogatás módja telefonos, vagy email-en keresztül történő segítségnyújtás, vagy helyszíni konzultáció.