Informatikai projektek minőségbiztosítása

Az informatikai rendszerek bevezetésekor fontos, hogy legyen egy „interfész” a bevezetést végző Vállalkozó és a rendszert bevezettető „Megrendelő” között, hiszen a Megrendelőtől nem várható el, hogy értsen a rendszer bevezetésének folyamatához és a rendszer hibátlan működésének ellenőrzéséhez.

Project

Projekt folyamat minőségbiztosítás

  • Minőségbiztosítási terv kidolgozása, egyeztetése a Megrendelővel és a szállítóval
  • Időszaki (havi), a projekt egészére (szakmai és projektmenedzsment feladatok egyaránt) kiterjedő minőségbiztosítási jelentés készítése
  • Kockázatelemezés, kockázatkezelési tevékenység megfelelőségének értékelése
  • Projekt ütemterv és előrehaladás összhangjának időközönkénti és mérföldkövekhez kapcsolt ellenőrzése
  • Részvétel a projekt vezetői fórumain, illetve esetileg a szakmai egyeztetéseken
  • Szerződéses követelmények teljesülésének ellenőrzése
  • Átadás-átvételre kidolgozott folyamat és módszertan megfelelőségének értékelése
  • Átadás-átvételi folyamat ellenőrzése, független értékelése
  • Problémakezelési eszkalációs utak működésének ellenőrzése

Projekt termék minőségbiztosítás

  • Projekttermékek termékdefinícióinak ellenőrzése, egyeztetése
  • Folyamattervezés módszertani vizsgálata
  • Átadás átvételre felajánlott termékek (dokumentum és rendszer) értékelése, az átadás-átvételi folyamat és saját ellenőrzések alapján
  • Termékek tartalmi és teljességi vizsgálata, szakmai megfelelőségének részletes írásos értékelése, javaslatok megfogalmazása, egyeztetése az átadási pontok mentén. A véleményezett dokumentumokkal és a feltárt problémákkal kapcsolatban írásos megoldási javaslat megtétele
  • Közreműködés az elkészült elemek funkcionális és technológiai, Megrendelő oldali minőségellenőrzésében, mintavételes vizsgálatában
  • Szakmai megoldási változatok értékelése
  • Alkalmazott módszertanok használatának ellenőrzése, értékelése
  • Szállító oldali belső minőségbiztosítási folyamat ellenőrzése és értékelése az átadás-átvételre felajánlott termékek minőségének javítása érdekében

Bevezetés utáni kiemelt támogatási időszak minőségbiztosítása

  • Bevezetési időszakban feltárt igények, problémák, hibák kezelésének követése, elemzése, javaslatok kialakítása
  • Kiemelt támogatási időszak felhasználó támogatási feladatainak vizsgálata, értékelése, javaslatok megfogalmazása