Projektek minőségbiztosítása
Valamennyi projekt bevezetésekor fontos, hogy legyen egy „interfész” a bevezetést végző Vállalkozó és a projektet megvalósíttató „Megrendelő” között, hiszen a Megrendelőtől nem várható el, hogy értsen a projekt bevezetésének folyamatához és az elkészült rendszer hibátlan működésének ellenőrzéséhez.
Ezeket a feladatokat látja el a projektben az ügyfél oldali minőségbiztosító.
A minőségbiztosítás feladatai a projektben:
Projekt folyamat minőségbiztosítás
- Minőségbiztosítási terv kidolgozása, egyeztetése a Megrendelővel és a szállítóval
- Projekt ütemterv és előrehaladás összhangjának időközönkénti és mérföldkövekhez kapcsolt ellenőrzése
- Időszaki (heti, havi), a projekt egészére (szakmai és projektmenedzsment feladatok egyaránt) kiterjedő minőségbiztosítási jelentés készítése
- Részvétel a projekt vezetői fórumain, illetve esetileg a szakmai egyeztetéseken
- Kockázatelemezés, kockázatkezelési tevékenység megfelelőségének értékelése
- Szerződéses követelmények teljesülésének ellenőrzése
- Átadás-átvételre kidolgozott folyamat és módszertan megfelelőségének értékelése
- Átadás-átvételi folyamat ellenőrzése, független értékelése
- Problémakezelési eszkalációs utak működésének ellenőrzése
Projekt termék minőségbiztosítás
- Projekttermékek termékdefinícióinak ellenőrzése, egyeztetése
- Folyamattervezés módszertani megfelelőségének és teljességének vizsgálata
- Átadás átvételre felajánlott termékek (dokumentum és rendszer) független értékelése, az átadás-átvételi folyamatban tapasztaltak és saját ellenőrzések alapján
- Termékek tartalmi és teljességi vizsgálata, szakmai megfelelőségének részletes írásos értékelése, javaslatok megfogalmazása, egyeztetése az átadási pontok (átadásra felajánlott verziók) értékelése mentén. A véleményezett dokumentumokkal és a feltárt problémákkal kapcsolatban szövegszerű javaslat, írásos megoldási javaslat megtétele
- Közreműködés az elkészült elemek funkcionális és technológiai, Megrendelő oldali minőségellenőrzésében, mintavételes vizsgálatában
- Szakmai megoldási változatok értékelése megvalósíthatósági szempontból
- Alkalmazott módszertanok használatának ellenőrzése, értékelése
- Szállító oldali belső minőségbiztosítási folyamat ellenőrzése és értékelése az átadás-átvételre felajánlott termékek minőségének javítása érdekében
Bevezetés utáni kiemelt támogatási időszak minőségbiztosítása
- Bevezetési időszakban feltárt igények, problémák, hibák kezelésének követése, elemzése, javaslatok kialakítása
- Kiemelt támogatási időszak felhasználó támogatási feladatainak vizsgálata, értékelése, javaslatok megfogalmazása
Projekt folyamat minőségbiztosítás
- Minőségbiztosítási terv kidolgozása, egyeztetése a Megrendelővel és a szállítóval
- Időszaki (havi), a projekt egészére (szakmai és projektmenedzsment feladatok egyaránt) kiterjedő minőségbiztosítási jelentés készítése
- Kockázatelemezés, kockázatkezelési tevékenység megfelelőségének értékelése
- Projekt ütemterv és előrehaladás összhangjának időközönkénti és mérföldkövekhez kapcsolt ellenőrzése
- Részvétel a projekt vezetői fórumain, illetve esetileg a szakmai egyeztetéseken
- Szerződéses követelmények teljesülésének ellenőrzése
- Átadás-átvételre kidolgozott folyamat és módszertan megfelelőségének értékelése
- Átadás-átvételi folyamat ellenőrzése, független értékelése
- Problémakezelési eszkalációs utak működésének ellenőrzése
Projekt termék minőségbiztosítás
- Projekttermékek termékdefinícióinak ellenőrzése, egyeztetése
- Folyamattervezés módszertani vizsgálata
- Átadás átvételre felajánlott termékek (dokumentum és rendszer) értékelése, az átadás-átvételi folyamat és saját ellenőrzések alapján
- Termékek tartalmi és teljességi vizsgálata, szakmai megfelelőségének részletes írásos értékelése, javaslatok megfogalmazása, egyeztetése az átadási pontok mentén. A véleményezett dokumentumokkal és a feltárt problémákkal kapcsolatban írásos megoldási javaslat megtétele
- Közreműködés az elkészült elemek funkcionális és technológiai, Megrendelő oldali minőségellenőrzésében, mintavételes vizsgálatában
- Szakmai megoldási változatok értékelése
- Alkalmazott módszertanok használatának ellenőrzése, értékelése
- Szállító oldali belső minőségbiztosítási folyamat ellenőrzése és értékelése az átadás-átvételre felajánlott termékek minőségének javítása érdekében
Bevezetés utáni kiemelt támogatási időszak minőségbiztosítása
- Bevezetési időszakban feltárt igények, problémák, hibák kezelésének követése, elemzése, javaslatok kialakítása
- Kiemelt támogatási időszak felhasználó támogatási feladatainak vizsgálata, értékelése, javaslatok megfogalmazása